Bu kitapta Türkiye’deki sanatçıların II. Meşrutiyet ve II. Dünya Savaşı arasında sanatı propaganda amaçlı kullanan, sanat ve propaganda ilişkisini, sanat-iktidar etkileşimi kapsamında ele alınmıştır. Sanatın ve sanatçının iktidar karşısındaki konumunu, sanatçıların, propaganda içeren sanatı kullanarak yeni ideolojiyi toplumun her tarafına nasıl taşıdıkları üzerinde durulmuştur. Propaganda içerikli üretilen sanat eserleri her zaman kötü amaçlı kullanılmamıştır. İktidar; sanatçıya verdiği destek karşısında sanatçının üretti eserlerin temasında toplumsal birlik fikrinin desteklenmesi ve iktidarın güzel günler vaadinin yansıtılması beklemektedir. Bu çalışma propaganda amaçlı üretilen sanat tarihinin başyapıtları Çin, SSCB, Amerika, Meksika, İtalya sanatçıları tarafından farklı zaman dilimlerin üretilen eserler temellük edilerek desteklenmiştir. Türkiyeli sanatçılar tarafından II. Meşrutiyet ve II. Dünya savaşı arasında propaganda içeren resimlere dijital müdahalelerle "Anı Yakala” serisi ile temellük edilerek yeniden üretilmiştir. Çağın teknolojisinin sunduğu birçok teknik zenginlik plastik resim sanatında da yerini almıştır. Gelişim ve teknik özelliklerini kullanan sanatın propaganda eylemine dönüşmesi bu paylaşımları, sosyal medya platformlarında paylaşılan birçok paylaşım gibi, propaganda kullanımını da evrenselleştirir. Birçok insanın elinde bulunan android cep telefonları ile dayatmacı bir yalnızlığa itildiğinin farkında olmayan bireyler, toplumsal duyarsızlıkları artmaktadır. ‘Anı yakala’ temellük serisi ile bazen korkudan bazen duyarsızlıktan kaynaklanan yaşam akışını kayıt altın alma ihtiyacına dönüşmüştür. Gittikçe birbirine benzeyen yaşamların soyutlaştığı üzerinde durulmuştur. Bilişim ortamında bireyselleşen propaganda arzu, zekâ, egoya hitap edecek şekilde, karşılarındaki kişiye hissettirmeden sosyal medyada kendi propagandasını yapmaktadırlar.