Çalışmamız giriş, dört bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır.
“Kuramsal açıdan çocuk edebiyatı” başlığı taşıyan birinci bölümde,
karşılaştırmalı çocuk edebiyatı “mahiyet, önem, amaç, hedef, kapsam ve nitelik” açısından ele alınmış; çocuk edebiyatında şiir ve hikâye türünün özelliklerine değinilmiş; çocuk edebiyatının kültürlerarasılık ve imgebilim ile olan ilişkisi üzerinde durulmuş, çeviri eserlerin dünya çocuk edebiyatındaki yeri tespit edilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde Fars-Arap-Türk edebiyatının gelişim süreci; üçüncü bölümde Fars-Arap-Türk çocuk edebiyatında sosyo kültürel değerlerin analizi ve karşılaştırılması yapılmış; dördüncü bölümde ise Fars-Arap-Türk çocuk edebiyatında sosyokültürel değerler benzerlik ve farklılıkları ile imgebilim ışığında değerlendirmeye tabi tutulmuştur.