ESTETİĞİN TEMEL KAVRAMLARI ÜZERİNDEN MÜZİK VARLIĞININ ÇÖZÜMLENMESİ

0 - Yorum Yap
Stok Kodu
SC2720
YAZAR ADI
Hasan Hüseyin ALBAYRAK
EBAT
16X24
SAYFA SAYISI
178
ISBN
978-625-5585-74-5
KAPAK
AMERİKAN CİLT
BASIM YILI
2025
KAĞIT
ENSO
EK ÖZELLİK
2885. YAYIN
SAYFA DÜZENİ
Aleyna Rabia KOÇYİĞİT
KAPAK TASARIMI
Aleyna Rabia KOÇYİĞİT
BASKI
UZUN DİJİTAL
TEMEL ALAN
GÜZEL SANATLAR
BASKI SAYISI
1. BASKI
KİTABIN DİLİ
TÜRKÇE
YAYIN KOORDİNATÖRÜ
Ceyda ŞEREFLİOĞLU
YAYIN YÖNETMENİ
Selva ALİM
%20
225,00 TL
180,00 TL
180,00 TL den başlayan taksitlerle!
Tahmini Kargo: 3 - 5 iş günü
Müzikal eserlerin herhangi bir anlamının olup olmadığı sorusu felsefe tarihinde kendine yer bulmuş bir sorudur. İlk bakışta epistemolojik gibi görünen bu sorunun, ontolojik bir ayağı da vardır. Çünkü öncelikli olarak müzik varlığının ne olduğunun çözümlenmesi gerekir. Bir sanat türü olarak müzik, felsefenin bir alt disiplini olan estetik alanının çalışma konusudur. Her estetik olay bir obje-süje bağlılığına dayandığından ve monizme düşmemek adına müzik üzerine yapılan araştırmaların ne obje merkezli ne de süje merkezli olmaması tercih edilebilir. Estetik tarihinde müzik söz konusu olduğunda, öncelikli olarak süjenin araştırılmasına ağırlık verilse de bu çalışma kasıtlı bir biçimde araştırmasına estetik objenin kendisinden başlayarak, integral bir iddia geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu iddia kapsamında kendisine başvurulan filozoflar birer amaç değildir. Elinizdeki kitapta merkezi konumda olmayan bu filozoflara iddianın kurulmasında fayda sağlayacakları için başvurulmuştur. Geliştirilmesi hedeflenen
integral iddia, bir estetik obje olarak müzikal eserlerin diyalektik bir ilişki içinde hem objektif hem de subjektif boyutlarının olduğunu savunmaktadır. Devamıyla müzikal eserlerin ilgi kurduğu estetik süjelerin kendi içlerinde objektif temellerden yükselen subjektif bir yapıya, diyalektik bir boyuta sahip oldukları gösterilmeye çalışılacaktır. Estetik süje ile estetik objenin parçaları olarak oluşturduğu bütünün, canlı bir yapıda olduğundan hareketle, söz konusu canlı yapıyı estetik obje ile etkileşime giren süjelerin zaman ve mekân kategorilerinin dönüşümü üzerinde tecrübe edebilecekleri savunulacaktır.
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!
ESTETİĞİN TEMEL KAVRAMLARI ÜZERİNDEN MÜZİK VARLIĞININ ÇÖZÜMLENMESİ SONÇAĞ AKADEMİ ESTETİĞİN TEMEL KAVRAMLARI ÜZERİNDEN MÜZİK VARLIĞININ ÇÖZÜMLENMESİ MÜZİK , TA GÜZEL SANATLAR , AKADEMİK Marka SONÇAĞ AKADEMİ Stok Kodu SC2720 YAZAR ADI Hasan Hüseyin ALBAYRAK Kitabı en uygun fiyat seçenekleri ile alabilirsiniz. SC2720
ESTETİĞİN TEMEL KAVRAMLARI ÜZERİNDEN MÜZİK VARLIĞININ ÇÖZÜMLENMESİ

Tavsiye Et

*
*
*
IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.