Hem mânevî hem de ilmî yönü kuvvetli olan Kelâbâzî, tasavvuf sahasındaki marifetini Ta’arruf’da sergilediği gibi hadis şerhi konusundaki mahâretini de Bahru’l- Fevâid’de sergilemiştir. Kelâbâzî, hadisleri şerh ederken sıklıkla Kur’an’dan istifade etmiş ve Efendimiz (sav) ile alakalı âyetleri herkeste görülmeyen fifirâsetli bir üslûbla şerh etmiştir. Kelâbâzî’nin yorumları Efendimiz’in (sav) şahsiyetini daha iyi tanıyabilme hususunda farklı bir pencere açmaktadır. İlk dönem müellif sufifilerinden biri olan Kelâbâzî’nin yorumlarını okurken Hadis şerhiyle alakalı ne kadar ilmi vukûfifiyetinin olduğunu göreceksiniz. Kelabazi’nin tasavvufifi yorumları ehli sünnetin önemli bir taraftarı olarak anlamlıdır. Diğer ilk dönem sufifilerinden ayrı olarak ru’yetullah konusunda da detaylı bilgiler verir. Bahru’l-fevaid geniş hacme sahip erken dönem hadis şerh metnidir. Bu metinde tasavvuf alanında da eser vermiş olan Kelâbâzî hadislere tasavvufifi yorumlar da yapmıştır. İlmi yetkinliği bakımından alim-i küll diyebileceğimiz önemli bir şahsiyet olan bu müellififin hadis şerhiyle alakalı eserindeki tasavvufa dair görüşerini ortaya çıkarmaya çalıştık. Eserin özellikle tasavvuf alanında çalışma yapan ve yapacak olanlara bir nebze katkıda bulunacağını ümid ediyorum.